Kaksi vuotta sitten ajoin pakun nosturille ja ajoin reilusti Dinitrol ML:ää koteloihin ja alustaan. Pyöränkoteloihin ruiskutettavaa massaa.
tiistai 23. kesäkuuta 2020
torstai 18. kesäkuuta 2020
Westerstrand seinäkellon koneiston vaihto
Westerstrand -seinäkellon koneisto ei oikein jaksa raksuttaa, joten vaihdan sen perus paristokäyttöiseen versioon.
Viisarit irrotettuna |
Toimii siis verkkovirralla! |
Varin tekninen kapine |
Hyödynnän originaalit viisarit, poraan vain 5mm reiat alkuperäisten paikalle ja liimaan taakse paristokoneiston viisarin |
Koneisto paikoillaan |
Alkuperäiseen viisariin liimattu sovite |
Käy, ei kuku |
sunnuntai 7. kesäkuuta 2020
Kemppi Migger 150A hitsauskone -MYYTY
Kemppi Migger 150A valovirta-mig toimessaan. Olen omistanut tämän laitteen uudesta saakka, joutaa nyt täysin palvelleena uusiin haasteisiin.
lauantai 30. toukokuuta 2020
Audi 200 automaatti -84 löytyi kuusen juurelta
Tuollainen 200 automaatti piti pelastaa talteen. Oli muualla säilytyksessä, mutta ei ollut oikein hyvässä paikassa, joten piti siirtää pois.
Kyseessä on siis 200 5E viisisylinterisellä KU-moottorilla. 2.2 litran iskutilavuus, tehoa 100kW
Suomiauto -tavallaan. Ollut alkujaan Tehtaankadulla; Helsingissä Neuvostoliiton suurlähetystön edustuskäytössä rekisteritunnuksella CD-4726.
Käyttöhistoria on tärkeä lisäarvo vanhassa ajoneuvossa.
Myöhemmin saanut siviilikäyttöön siirtyneenä BHJ-kilvet ja jostakin syystä välillä ollut myös XME-tunnuksella.
Hain tuon BHJ:n tunnuksen takaisin, koska se on auton alkuperäinen siviilitunnus.
Käyttöhistoria on tärkeä lisäarvo vanhassa ajoneuvossa.
Hain tuon BHJ:n tunnuksen takaisin, koska se on auton alkuperäinen siviilitunnus.
Ensimmäinen käynnistys hieman jännitti, olen kuullut K-Jetronic polttoaineruiskutuksen "villiintymisestä" seisonnan jälkeen ja sitä seuranneesta tulipalosta.
Tämä käynnistyi todella helposti ja tyhjäkäyntikin on tosi tasainen.
Parin tunnin seisomisen jälkeen kun käynnistin auton, olivat nostaja t hiljenneet normaalille melutasolleen. Sain myös piippaavan hälyttimen hiljenemään, kun löysin hälyä ohjaavan avaimen ja sain siitä hiljennettyä piippaamisen
perjantai 8. toukokuuta 2020
VW T4 levyjarrujen liukutappien herkistely
Renkaanvaihdon yhteydessä kannattaa levyjarrullisessa volkkarissa herkistellä liukutapit, koska niiden pieni liike jumittaa herkästi rasvat ja sen jälkeen koko jarru on yhtä puuta ja alkaa laahaamaan. Itsellä on tapa tehdä näin joka kevät ja syksy.
Pahimmillaan jumittava jarru kuumentaa vanteesta lakat, todettu on.
Liukutappia ei tarvitse irrottaa, vaan sen päässä oleva ruuvi löysätään 13 mm avaimella, jolloin liukutappi pääsee pyörimään -ellei ole jo jumissa, jolloin se pitää ottaa irti ja puhdistaa/vaihtaa.
Suojakumi voi olla tarrautunut kiinni, joten se kannattaa irrotella varovasti, ettei se repeä.
Suojakumin pitäisi pyöriä vapaasti tapin mukana.
Ohuella ruuvitaltalla raotetaan kumia ja suihkaistaan raosta kuparitahnasprayta väliin ja pyritellään hieman, että se leviää joka paikkaan.
Tähän tarkoitukseen on olemassa ihan omiakin aineita, mutta spraypillillä on helppo tunkea aine oikeaan paikkaan ja kuparitahna toimii tässä ihan ok.
Tehdään sama muillekin tapeille ja muistetaan kiristää 13 mm ruuvi.
Tietyin väliajoin kannattaa myös jarrumännän suojakumi tarkistaa, koska viallinen kumi laskee kosteuttä männälle ja ruostuessaan se jumiutuu. Tämä on koettu.
Edit: lueskelin eri foorumeilta, mitä ainetta liukutappeihin kannttaa laittaa ja mielipiteet vellovat aivan samalla tapa kuin pyöranpulttien rasvauskeskusteluissakin.
Tätäsiis laitoin viimeksi: Pentisol Copa kuparipohjainen kiinnileikkautumisen estoaine
Käyttökohteita: levyjarrut, kuumien paikkojen ruuvit ja pultit, tiivistepinnat jne.
Pahimmillaan jumittava jarru kuumentaa vanteesta lakat, todettu on.
Liukutappia ei tarvitse irrottaa, vaan sen päässä oleva ruuvi löysätään 13 mm avaimella, jolloin liukutappi pääsee pyörimään -ellei ole jo jumissa, jolloin se pitää ottaa irti ja puhdistaa/vaihtaa.
Suojakumi voi olla tarrautunut kiinni, joten se kannattaa irrotella varovasti, ettei se repeä.
Suojakumin pitäisi pyöriä vapaasti tapin mukana.
Ohuella ruuvitaltalla raotetaan kumia ja suihkaistaan raosta kuparitahnasprayta väliin ja pyritellään hieman, että se leviää joka paikkaan.
Tähän tarkoitukseen on olemassa ihan omiakin aineita, mutta spraypillillä on helppo tunkea aine oikeaan paikkaan ja kuparitahna toimii tässä ihan ok.
Tehdään sama muillekin tapeille ja muistetaan kiristää 13 mm ruuvi.
Tietyin väliajoin kannattaa myös jarrumännän suojakumi tarkistaa, koska viallinen kumi laskee kosteuttä männälle ja ruostuessaan se jumiutuu. Tämä on koettu.
Edit: lueskelin eri foorumeilta, mitä ainetta liukutappeihin kannttaa laittaa ja mielipiteet vellovat aivan samalla tapa kuin pyöranpulttien rasvauskeskusteluissakin.
Tätäsiis laitoin viimeksi: Pentisol Copa kuparipohjainen kiinnileikkautumisen estoaine
Käyttökohteita: levyjarrut, kuumien paikkojen ruuvit ja pultit, tiivistepinnat jne.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)